Sunday 21 August 2011

Hijau adalah saya.Tapi saya bukan adik-beradik shrek.

Assalamualaikum..

Amacam masuk sini?Rasa macam masuk hutan rimba yang penuh dengan pepohon.Atau masuk ladang sayur.Siapa yang tak suka hijau confirm rasa nak maki.Maafkan la saya ye..

***********************************

Aku ni dah berkurun dah tak update blog.Macam tak serius je nak berblogging kan.Ni rasa nak marah diri sendiri ni.Sudah la duduk rumah tak buat apa.Sekurang-kurangnya kembangkan la otak sikit dengan menaip entry.Yelakan,nak buat entry kena jugak pikir ayat.Kalau dah tak ada idea tu,kasi perah otak lagi biar idea keluar.Baru la ada rasa tension.Bila tension,baru la terasa otak ni bekerja sikit.Kalau duduk rumah tengok tv,dengar lagu,makan,tidur,memang confirm otak tak berjalan langsung.Yang berubah,saiz badan,berat lemak dan sebagainya.Ish bahaya ni kalau 3 minggu lagi macam ni..

Oleh yang demikian,hari ni saya rasa nak bertekad untuk menggerakkan blog ni.Saya akan tanam semangat untuk jadi blogger tegar.Saya akan menghadap laptop 24 jam sampai bil api melambung-lambung sehingga mak saya memaki saya.Tapi belum apa-apa,saya rasa macam takkan je.Sebab saya ni jenis bertekad bukan main,tapi esoknya saya lupa diri semula.Kasihan tengok diri saya..

Eeerr tak selesa langsung gelar diri 'saya' eewww.Baik,untuk tidak melengahkan masa sebelum menanti pukul 5 untuk bersahur,apa kata aku membanggakan diri sekejap di atas kejayaan besar aku (kecil bagi orang lain) menukar template dan header blog aku ni..pap pap pap pap tepuk tangan sikit.Kecohkan aku?Bukan apa,atas ketidak sengaja aku menjumpai background hijau ni,tiba-tiba segalanya aku tukar menjadi hijau.Seperti tulisan,trafik widget,si kotak menjerit,dan juga header yang muka bajet cun tu.Secara tak sengaja juga tulisan header tu kena dengan background yang dirembat dari google padahal header tu dibuat sebelum background dijumpai di tepi jalan.Bagus betul kehidupan aku yang penuh dengan tidak sengaja ni.Kan bagus kalau tak sengaja tertengok soalan bocor yang tercicir depan bilik lecturer 3 hari sebelum final exam.Atau pun tak sengaja terambil note RM50 berlipat-lipat yang dijumpai atas jalan raya masa keluar dari kedai mamak.Wah bahagia hidup..

Kalau ditelek-telek,dibelek-belek dan digelek-gelek,header aku tu sebenarnya sangat la huduh sebab bercapuk.Ini la akibat orang yang buta seni photography.Nak guna brush kat photoshop pun fail.Gambarnya pula salah cut.Double fail.Dan apakah fungsi bunga mati tu kat situ sebenarnya?Uih sangat FAIL! Ini aku katakan kejayaan besar?Lagi kesiaann..

Tapi untuk menaikkan semangat diri,aku tampal la jugak header tu kat atas blog ni.Betul ke menaikkan semangat diri?Ke memalukan diri?Apa-apa la.Janji hado dari takdo..Esok-esok usaha la lagi create yang lagi kebabom kan.Usaha tangga kejayaan! Chaiyok! (betul tak eja chaiyok?)

Ok la nak sahur ni.Sebelum tu,aku nak ucap dulu Selamat Hari Raya Aidilfitri walaupun seminggu lebih lagi nak raya.Mana tau kot azam aku ni memang tak leh pakai.Cakap je nak update selalu tapi hareemm..Ok bye..




* Eeerr tajuk bukan main nak bagitau yang aku minat hijau..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...