Tuesday 21 June 2011

Siblings have completed my life

Assalamualaikum..

Aku ada 6 orang adik-beradik..Ramai tak??Oh tak cukup ramai,tapi ok la juga der..Cukup 3 pasang pulak tu (3 lelaki 3 perempuan)..Aku lahir tahun 89,dan adik bawah aku lahir tahun 90 ..ye ye memang tak ada beza langsung..Mak aku tak bagi can aku jadi anak bongsu sekejap..cam ni arr mak..cam ni aarr..

Bukan itu saja..Beza umur akak dan abang aku pun tak jauh beza..Umur akak aku sekarang 25 dan abang aku 24..Tapi akak aku kecik-kecik dulu teruja dapat adik..Biasa la,anak sulung perempuan memang berperangai macam tu..Anak dia sekarang pun berperangai macam tu..Sama macam emaknya..Pantang nampak baby,tak pasal-pasal gelarkan diri kakak..Tak sabar nak ada adik la tu.. :')

Ok,beza umur 2 lagi adik aku tak sama macam akak dan abangnya..adik 2nd last aku berumur 18 tahun dan yang last 14 tahun..4 tahun pun jauh jugak beb..Dah pandai berlari,bergusti dan berjoli masa tu,baru la dapat adik..Untung lu sebab masa tu lu dah pandai mintak macam-macam..Bila dah jadi anak last,confirm lu dapat kan..Tambah lagi lu tu anak manja ayah..Sampai ke besar dipanggil anak manja ayah..Tapi sekarang bila dah habis sekolah macam dah takda lagi gelaran anak manja..padan muka lu..haha

-->Tengok wajah sekor-sekor siblings aku ikut turutan..heee~


Amirah (kaklong)
25 years old
Married

Description :
-Banyak bercakap atau dengan kata lain kuat membebel haha
-Berkemas tak ingat..sampai ada je barang yang hilang sebab terlalu rajin menyusun lepas tu lupa letak mana..aih kelakar kelakar..
-Garang bai..Tapi marah-marah cute terutama marah si suami hikhik

Suami :
Nazlishah (seorang brader yg gila macho dan digilai ramai..ahakss)

Anak :
Qaseh Alesya (anak kau bapak comel rasa nak culik jadikan anak aku..LOL)



Amir (angah)
24 years old
Sudah berpunya

Description :
-Tak kuat enjoy macam bujang-bujang lain..(rugi rugi..)
-Penggemar online yang tegar..mengadap pc sampai subuh pun boleh ni..tapi itu dulu..sekarang macam dah kurang je..nape?
-Tak pengemas bai haha..sebab di mana kau tanggal seluar,kat situ kau letak seluar kau..paling tak tahan,kau tak suka basuh pinggan..kan dah terbocor rahsia kat awek kau.. :')

Awek :
Si kecil molek yang lagi muda dari aku..aku tak suka sebab aku tak dapat panggil dia kakak dan dia tak boleh panggil aku adik haha..gila!



Aren Alin->bukan nama sebenar hikhik (kaklang @ jembalang)
22 years young
Sudah diceraikan tanpa talak..(???)

Description :
-Kuat makan,kuat tidur,kuat mengelamun,kuat berangan,kuat enjoy,kuat berkaroke,kuat tengok movie,kuat dengar lagu dengan kuat,kuat buang masa sekuat-kuatnya..dan belajar kurang..macam mano nihh??
-HOT ! oh bukan hot yang tu..tapi hot tempered..kena ubah..kena kena!
-Sedang mencari..sebab takut kahwin lambat..wa nak kahwin cepat maa..haha

Ah sudah..awat duk cita pasai ang! next next..


Azwin (kakcik)
21 years old
Single

Description :
-Kuat bersukan sampai sijil pun dah tebal nak mamp..kalau timbang dan jual boleh untung maa..
-Banyak perbezaan antara kami contoh,tinggi-pendek,kurus-gemok,aktif-lembik..tau la yang mana aku kan..-->aku- pendek,gemok,lembik..
-Oh ada perbezaan lain lagi..kami ni sebilik..aku jenis pengemas (tak leh blah naikkan market sendiri) dan dia tak kisah bilik bersepah..bila bilik bersepah,aku naik hantu..rasa nak je kemas beg dia dan campak keluar bilik tapi apakan daya rumah tu rumah mak bapak aku yang mana mak bapak dia jugak..so aku tak leh nak halau haha!
-Sangat minat bisnes sampai 24 jam duk pikir bisnes je..Yang ni buatkan ayah aku bangga sebab anak dia ni nak ikut jejak dia..Tapi aku tak paham 1,dia baru habis diploma pengajian insurans dan nak sambung degree dalam bidang sains sukan..asal kau tak nak ambik bisnes study?



Alqaf Amin (ateh)
18 years old
Sudah berpunya

Description :
-Rajin..Baik adik aku sorang ni..Jaga solat,mengaji..Sejuk perut mak kau dan mak aku jugak sebab mengandungkan kau..
-Tapi kadang-kadang ada degilnya jugak tak dengar kata..Biasa la,anak lelaki..
-Pengemas yang nak handsome selalu tak nak kalah..
-Suka barang berjenama contoh,nak jugak beg adidas,tak mau yang lain..tapi takpe..kerja kuat kumpul duit sendiri nak beli natang semua tu..kagum kagum..
-Gila gitar..
-Gila bola..
-Bakal ustaz ni..tapi ustaz rock la..

Awek :
Eh ustaz,mana boleh awek-awek ni..tak boleh,tak boleh..kamu kena jadi ustaz contoh tahu!


Nur Muhammad->only his name isn't started with A (adik)
14 years old
Tak tahu dah berpunya ke belom..kalau ada,siap kau..aku sunat buat kali ke-2 haha

Description :
-Hoho panas baran bai..Habis akak-akak and abang-abang dia kena bantai..
-Malas sekolah tapi pandai jugak.. :')
-Terkenal dengan sifat penakut sampai aku rasa nak menyamar jadi pocong malam-malam and duduk kat tepi katil dia..biar dia rasa..
-Manja sangat sampai tak nak duduk asrama..cis takleh jadi..kitorang semua pernah duduk asrama..
-Gila game and gila bola macam abang dia..Dan gila kereta jugak..Habis semua jenis kereta dia tau..aku ni lancer and subaru pun kadang-kadang tertukar..pastu dia duk gelakkan aku..

Orang cakap muka kami semua sama dan lebih pada baka ayah (hidung mancung,kening lebat,jari kontot-kontot haha)..Adik beradik ramai ni best sebab meriah..Tapi yang tak best mesti ada gaduh-gaduh..Awin pernah bergaduh dengan angah masa kecik-kecik siap bergusti lagi..Masa dah besar ni pun ada jugak gaduh-gaduh mulut..Tak syok tahu! Bila gaduh,mula lah tak bertegur berminggu-minggu..


Walaupun bercekau,tapi air yang dicincang tak kan putus dua,tiga mahupun sepuluh..tetap darah daging kita..Aku walaupun pernah gaduh dengan kaklong siap tak bertegur,tapi masa dia kahwin bagai nak gila jugak nanges..Sebab terasa dia akan pergi dari rumah..nanti nak gaduh dengan siapa lagi? heee.. (aku nanges diam-diam takde siapa tahu..control macho maa)

**************************************
Yang pasti,dah kahwin nanti aku nak anak berderet..syok woo anak ramai..
Nanti masa raya,meriah rumah aku dengan anak-anak dan cucu-cucu..
haha boleh pulak pikir macam tu.. (^_^)



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...