Monday 2 May 2011

Menjadi ke K-pop Malaysia?

Assalamualaikum..

Hari ni bangun tidur macam biasa mesti turun katil terus berjalan menuju ke cermin..Tengok muka sendiri *cute jugak aku* hikhik..Betul-betulkan rambut yang dah rupa hantu kubur,lepas tu capai towel terus ke bilik air..Dah siap wangi-wangi macam biasa la mesti bukak laptop terus..Dah jadi rutin orang-orang yang seangkatan dengan penganggur ni,tu je la kerjanya..Bila dah on laptop,benda pertama nak bukak mesti facebook? kan..kan?Korang pun macam tu kan? :)

Terjah punya terjah facebook orang,aku nampak orang duk cakap-cakap pasal kumpulan K-Pop Malaysia yang baru nak mencipta nama..Aku pun google la sebab nak tau kenapa orang duk kutuk depa ni..



Gula-gula apa?gula-gula getah ke?

Kumpulan ni baru ditubuhkan tahun ni..Aku rasa something wrong la dengan rakyat Malaysia sekarang..Dah terlalu obses dengan artis luar sampai nak tiru meniru bagai..Sangat tak sesuai bila orang kita berpakaian macam tu..muzik dan tarian pun ala-ala Korea..Bukan nak menjatuhkan artis sendiri,tapi kita ada budaya kita sendiri..Cara kita berbeza.Orang Malaysia meminati Wonder Gilrs dan Girls Generation tu sebab lagu dan style diorang..


Nampak perbezaan tak?

Penerimaan rakyat Malaysia terhadap artis k-pop Malaysia ni tak kan sama dengan k-pop Korea.Tengok dari segi pakaian pun orang dah tolak habis-habisan..Belum dengar lagu dan tengok tarian lagi..Sebab ni adalah Malaysia..Memang la artis Malaysia lain pun ada yang seksi terlampau tapi itu pun dah cukup banyak terima kritikan orang..Tak kan nak menambahkan lagi yang dah sedia ada..


Nak lentik macam mana lagi tu,cik kak?

Selepas dapat kritikan,ni komen diorang :

KAMI BAGI PIHAK GULA GULA INGIN MENYATAKAN DISINI BHW ANGGOTA GULA GULA TERDIRI DARI 6 ORANG YANG MANA EMPAT DARI MEREKA ADALAH BERAGAMA KRISTIAN. KEHADIRAN KAMI DI DUNIA HIBURAN BUKANNYA NAK BERMAKSUD UNTUK MENYAKITI HATI SESIAPA LEBIH LEBIH MEMPERLEKEHKAN AGAMA TERTENTU . KAMI MEMOHON MAAF JIKA KAMI MENYAKITI ATAU MENYINGGUNG PERASAAN SESIAPA TANPA KAMI SEDARI .BAGI DUA ANGGOTA KAMI YANG BERAGAMA ISLAM..

PIHAK PENGURUSAN AKAN MEMASTIKAN BAHAWA MEREKA AKAN MEMAKAI PAKAIAN YANG LEBIH SOPAN IA ITU JIKALAU MEREKA PAKAI SHORTS ATAU SKIRT, IANYA AKAN DI GAYAKAN JUGA DENGAN STOKIN GELAP HITAM YANG TIDAK MENAMPAKKAN KULIT.

SEKALI LAGI KAMI INGIN MENYATAKAN DI SINI KAMI TIDAK BERMAKSUD UNTUK MENYAKITI ATAU MENYINGGUNG PERASAAN SESIAPA... SEBAGAI MANUSIA BIASA KAMI JUGA TIDAK DAPAT LARI DARI KESILAPAN...JUTAAN MAAF DI POHON DAN KAMI SENTIASA AKAN MENERIMA IDEA ATAU NASIHAT DARI MASA KE SEMASA TERUTAMANYA ANDA SEMUA YANG BENAR BENAR MENGAMBIL BERAT TERHADAP KAMI.

DIHARAP TIDAK ADA LAGI KOMEN YANG LUCAH LUCAH SELAIN DARI KOMEN YANG MEMBINA ...

TERIMA KASIH


Alahai,gula-gula..Terlalu jauh la kalau nak memperkatakan soal agama..Cukup je la kalau angpa fikir pasal budaya je.. Kita tengok la sejauh mana kumpulan ni akan mendapat sambutan peminat..


Eh ni siapa? Nak tiru SuJu pulak?


Dah berkhatan ke belum semua ni? hikhik

Sabo je la dengan depa ni..

p/s : Kalau nak sokong depa,klik ini..Kalau nak pangkah macam aku,klik ini pulak.. :)


2 comments:

  1. kenape nak tiru orang lain? tak sesuai.

    ReplyDelete
  2. Betul.sangat-sangat tak sesuai.patutnya,kita
    ketengahkan budaya kita utk dibawa ke negara luar,bukannya tiru budaya luar tu.tiru yang baik-baik takpe.tapi kalau -ve tu tok sah la.
    nak jadi k-pop konon.hadehhh..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...