Thursday 21 April 2011

Hari yang kurang baik

Assalamualaikum..

Tengah2 malam macam ni,terasa macam nak makan je.Tekak ni jahat je mintak makanan berat2 pulak kan..Aku mengidam nasi lemak ayam sebenarnya ni.Perrhh..memang berat sangat la.Tambah pulak dekat simpang empat dekat2 dengan rumah aku ni ada jual nasi lemak ayam sampai 2,3 pagi..Memang kejam pak cik tu sebab sengaja menambahkan kalori orang2 kampung yang malas nak bersenam mahupun berjogging dengan berniaga nasi lomak tongah2 malam ni.Terpaksa aku menahan je gelore nafsu di dada..

Hari ni,nasib aku tak berapa baik.Bangun pagi tadi,nak mandi je tengok air pulak tak ada.Cis,time aku tengah cuti duduk rumah pulak la orang ni nak cuci tangki bagai..Dengan berbekalkan sisa baki air yang tinggal dalam kolah tu,aku manfaatkan ia sehabis boleh.Berjimat cermat..:)

Tengah hari tu,pergi rumah makcik kat Dengkil sebab nak jemput nenek & atuk.Separuh jalan raba2 handbag tengok hp pulak tertinggal kat rumah.Cis..panas hati untuk kali kedua.Macam mano den nak hidup tanpa alat komunikasi yang terpenting abad ni..Nanti kot ada orang nak merompak,atau ajak berlumba,macam mana aku nak call polis..Mati den macam ni..Ah lupakan semua tu..Sekali sekala hidup tak ada hp,rilaks la.Lagi pun takde sape ingin call atau mesej aku..hehe

On the way balik tu pulak tiba2 sangkut jalan jam..cis bedebah!Sepanjang hari sebut cis.letih la macam ni..Dekat jalan Nilai Labu pun jam ke.Kalau Seremban den boleh terimo laie.Selamat la tak makan masa berjam2..Tapi sangkut tak bolah tahan.Berhenti tu kereta langsung tak gerak2.Kalau gerak macam siput tu boleh terima lagi..Isyarat merah dah berkelip2 tanda minyak nak kering..Mati la aku..hp dah la tak ada..Nape jam ni eh? Ada roadblock ke depan tu? Sekali tengok ada je pakcik2 motor dari lorong sebelah tak pakai helmet..Eh bukan roadblock ni..eksiden kot.. Tabah je la kan..Mata mengantuk gilak dah ni..Tak sabar nak sampai rumah..Ha,tang ni yg panas..Gerak punya gerak sekali tengok perjalanan tiba2 lancar.Seperti tak ada berlaku apa2 tadi.Aik,apa yang jam?Memang rasa nak hantuk2 kepala kt cermin kereta la kan.Paling tidak pun,bersebab la.Ada Rani Mukerjee dengan Salman Khan lalu ke tadi yang jam sangat sampai kereta tak bergerak langsung.Sakit hati je..

Apa2 pun Alhamdulillah la sebab bukan eksiden.Sangat ngeri tengok kemalangan sekarang ni.Meragut nyawa macam tu je.Arap2 dijauhkan dari ajal atas jalan raya.

Masa tu,aku tiba2 teringat kemalangan ngeri yang gegarkan satu Malaysia pada 10-10-10..Tragedi yang melibatkan bas ekspress Delima,Bas Jabatan Kebajikan Masyarakat yang dinaiki ahli Persatuan Bekas Tentera Malaysia,tiga kereta dan sebuah van.Dekat dengan Plaza Tol Simpang Ampat Rembau,highway utara selatan.Ya Allah,sangat menyentuh jiwa....





Masa tu aku teringat2 jugak la..Tengah makan teringat..Nak tidur pun teringat..Memikirkan macam mana penerimaan keluarga mangsa..Macam mana la kalau terjadi pada keluarga kita..Ya Allah,mintak dijauhkan la daripada berlaku..~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...